جفري كارپيك استاديار روانشناسي آموزش در دانشگاه پوردو ، در مطالعات خود تاكيد كرد كه امتحان گرفتن خيلي بيشتر و موثرتر از روخواني مجدد يا نمودار كشيدن ميتونه اطلاعات رو در ذهن دانشجويان يادآوري و احياء كنه.

به بيان ديگه تست گرفتن در مقايسه با دوره كردن هاي متعدد و يا دوباره خوانی یادداشتها و يا اطلاعات نموداري، خيلي بهتر و موثرتر ميتونه دانشجو ها رو براي آزمونها آماده کنه.

اين بررسي ها نشون ميده، دانشجوياني كه پس از خوندن يك مطلب ، تست ميزنند، قادر هستند حدود 50 درصد اطلاعات را به ياد بياورند؛در حالي كه در تکنيك هاي ديگه مثل تكرار چندباره‌ی مطالب با روخواني و يا نمودار كشيدن،اين بازده به ميزان قابل توجهي كاهش پیدا میکنه.

این هم یک پاسخ برگ تمیز و با کیفیت برای شما دوستان خوبم :)